Každá světová značka, která se chce zařadit mezi TOP na trhu, musí čas od času řešit nějaký ten problém s kvalitou produktů či služeb. My se snažíme tyto problémy aktivně hledat a řešit je před tím, než si danou věc pořídíte vy. V tomto článku se mrkneme na to, jak problémy řeší slavná rakouská značka CLAWGEAR. Pokud budete mít jakoukoliv stížnost či připomínku, tak pište sem pod článek, budeme to průběžně řešit s výrobcem.
Pro CLAWGEAR jsme testovali již několik produktů – bundu CIM, kalhoty Raider Mk.IV, hodinky Mission Sensor Mk.II, kalhoty Operator Pants a kraťasy Field Short. Kvalita produktů a promakanost střihu nás opravdu dostala, takže se to zdálo naprosto idylické.
Pak se ale objevil menší problém. Při sběru lesních jahůdek mi praskly kraťasy Field Short ve švu spojujícím sedlový sed s poklopcem. Nešlo o žádnou velkou námahu (zase tolik se na miniaturních lesních jahodách nevykrmíte) a místo bylo trochu divné (v rozkroku kalhoty praskají trochu jinak, o tom vím svoje z AČR).
A co víc, potvrdilo to jen moji domněnku, že u nových produktů CLAWGEAR se pokazila kvalita šití. Takto totiž vypadal šev na nových kraťasech – vidíte, jak jsou nitě odsazené od švu?
Vzal jsem proto kraťasy ke švadleně, která má zkušenosti s opravami outdoorového oblečení a zeptal se ji na názor. Zhrozila se. Střih je prý úplně špatně, v rozkroku chybí látka, což bylo vyřešeno tím, že se tři díly silou stáhly a prošily skrz. Což sice na první pohled nevzbuzovalo obavy, ale vnitřní pnutí prý produkt předurčilo k rozpadnutí. K tomu se přidal fakt, že nit nebyla vyloženě „pevnostní“ (také označována jako jeanová) a snáze povolila. Oprava by prý stála 200Kč a vyžadovala by rozpárání a přešití značné části kraťasů. Tento problém se v menší míře může objevit i u kalhot Operator Combat Pants.
Tento odborný názor jsem předal výrobci a požádal ho o vyjádření. V tomto okamžiku se rozhoduje o tom, jak vážně to výrobce s kvalitou své produkce myslí. Může zareagovat jako Pentagon, Rothco, Marttiini, FOX Knives či Sawyer – vychrlit spoustu výmluv a osočit nás z amatérismu, senzacechtivosti atd. atd. , případně nám vyhrožovat rovnou žalobou 🙂
Jak odpověděl CLAWGEAR?
„Děkuji za zprávu a přiložené fotky. Toto je vážná záležitost, kterou bych rád probral se všemi kolegy. Brzy se ozvu.“
Čekal jsem, že se budu muset párkrát připomenout, než se dostanu k nějaké odpovědi. Po dvou dnech ale přišel sám od sebe e-mail s odpovědí:
„Probrali jsme to s celou společností a toto je naše reakce:
- Designéři vaše závěry potvrzují. Rozkrok bude v nové sérii širší, což problém vyřeší.
- Objevilo se několik podobných případů, ale nebylo jich moc a zákazníkovi byl vždy okamžitě vyměněn poškozený kus za nový, nebo vráceny peníze. Můžete vzkázat čtenářům, že tato vada bude do vydání upravené verze nadále řešena výměnou za nový kus či vrácením peněz?“
WOW, tak toto jsem tak nějak ani nečekal. Vězte tedy, že se o Vás CLAWGEAR postará. Na toto konto jsme zveřejnili na FB post, kde jsme vás prosili o zkušenosti s touto značkou.
Pár nám jich přišlo do zpráv a měly jednoho společného jmenovatele – stěžovali jste si na dlouhou reakční dobu výrobce a zmatky při reklamacích a výměnách. Tak jsem se tedy natvrdo zeptal CLAWGEARu. Toto je odpověď:
„
- Naše zákaznická podpora reaguje v řádu hodin! Ty 3 měsíce, které zmiňujete, to není normální!“
- Můžete mi říct, kde byly služby zákazníkům tak špatné? Mohl bych poprosit o link na FB, abych kontaktoval zákazníky napřímo? Klidně je na mě odkazujte.“
„
Hmm, tak to zní zajímavě. Ještě jsme celý problém trochu analyzovali a došli jsme společně k závěru, že toto není vlastně problém výrobce. Pokud si koupíte CLAWGEAR produkt u českého zastoupení a máte problém s reklamací a výměnou produktu, tak je to nejspíš vina českého obchodníka. Pokud ale chcete zažít opravdovou úroveň služeb značky CLAWGEAR, máte nakupovat přes armamat.com (oficiální obchod společnosti Clawgear, přes který posílají zboží po celém světě, poštovné do ČR cca 9€), případně se obrátit na zákaznickou podporu info@clawgear.com.
Neberte to prosím jako nějakou ódu na dokonalost této značky. Ano, udělali chybu ve střihu a pár švech, které tak mohou prasknout (nicméně i to nastane jen v určitém % případů). Je to škoda a rozhodně kvůli tomu párty pořádat nebudeme. Ale je to postoj výrobce k řešení vzniklé situace, co je mnohem důležitější. Pokud se tedy stanete zákazníkem CLAWGEARu a nestanete se obětí neschopnosti českého zastoupení (vyšší byrokracie, delší reakční doba kvůli několika mezistupňům, atd), tak pro vás tento text může být příslibem, že se o vás výrobce postará v rukavičkách a bude se snažit, abyste byli i nadále spokojení.
Berte tento článek také jako prostor k nabonzování Vašich špatných zkušeností s produkty či službami kolem CLAWGEARu. V komentářích prosím vyplňujte správně email, abychom vás mohli případně kontaktovat.