Zdá se, že zde máme další boj o výhodnější pozici na trhu s noži. Tentokrát se nejedná o velkou firmu válcující menšího výrobce jako v případě kauzy MadDog vs Maxpedition, ale pustily se do sebe známé firmy Cold Steel a CRKT. Firma Cold Steel podala na CRKT žalobu kvůli klamavé reklamě a nekalým obchodním praktikám.

 

Předmětem žaloby jsou reklamní slogany „virtual fixed blade“ u zavíracích nožů firmy CRKT s pojistkou LAWKS, AutoLAWKS a L.B.S.. CRKT u těchto pojistek tvrdí, že když jsou nože zajištěné, jsou stejně bezpečné jako nože s pevnou čepelí.

Obrázek převzat z crkt.com

Někomu od Cold Steel toto prohlášení hnulo žlučí a na CRKT je nyní podána žaloba, kterou chce Cold Steel docílit zakázání popisku „virtual fixed blade“ a odškodnění v podobě výtěžků z prodeje nožů s tímto označením.

Cold Steel na svých stránkách prohlašuje, že jde především o bezpečnost zákazníka a že zavírací nože nemůžou být nikdy tak bezpečné, jako nože s pevnou čepelí. Údajně tedy jde o klamavou reklamu, ohrožení zákazníka a poškození jiných firem v nožířském průmyslu, kterým se kvůli tomu prý snižují tržby.

Majitel Cold Steel tvrdí, že už dříve posílal do CRKT dopis s upozorněním, že by měli svůj reklamní slogan stáhnout a že když se nedočkal odpovědi, cítí povinnost vůči zákazníkům podniknout v tomto případě právní kroky. Veškeré peníze, které by na CRKT vysoudil, by prý byly věnovány asociaci Knife Rights.

I kdyby to ale byla pravda, Cold Steel také požaduje uhrazení veškerých soudních výloh, takže při nejmenším má docela rozsáhlou reklamní kampaň zdarma.

Co myslíte, jde opravdu o péči o zákazníka nebo se jen firma Cold Steel chce zviditelnit na úkor CRKT?

Pro Vybaven.cz píše Zuzana “Zipy” Dvořáková.