V Praze nyní probíhá Designblok, na kterém Mikov představil svou další novinku, resp. celou řadu – Mikov Pocket.

 

Střenky z 420 plechu, čepel z N690 (analog 440C). Informace o pojistce se neuvádí, nejspíše není žádná.

Jde o výsledek cca 9 měsíční práce špičkových skupin “Olgoj Chorchoj studio”, „Nomad Design” a vývojového týmu společnosti Mikov.

A bohužel to vypadá spíše na potrat…

Pominu teď, že dle mého jde o jakousi kombinaci kapesního nože Adler za 100,-Kč a golfového za 345,-…

 

Daleko důležitější je cena! Za malého kastráta verzi Pocket S (3,8cm čepel) Mikov chce 4123,-Kč, za verzi Pocket M (5,4cm čepel) 4373,-Kč, za „největší” model Pocket L (6,8cm čepel) pak 4620,-Kč.

Jasně, designové výrobky jsou tu od toho, aby vyvolávaly diskuzi, předváděly převratné nápady, otevíraly nové směry. Jenže to by si mohla dovolit světoznámá firma se stabilní pozicí na trhu, ne společnost, která se probouzí po 30letém kómatu. Mikov nyní potřebuje spíše osvědčené tvary, kvalitní materiály a dostupné ceny. Cílem má být budování spokojené fanouškovské základny, ne tyto módní výstřelky. A už vůbec ne necelých 5 tisíc za malý zavíráček ze 420 a N690. Na to má Mikov stále příliš vratké postavení.

models

 

A i přesto, že tato edice získala cenu šéfredaktorů Designbloku v kategorii Nejlepší nový výrobek, fanoušci mají poněkud jiný názor (cituji z fb Mikovu):

 

“hodně špatný vtip ….”

„za tu cenu bych čekal tak diamant”

„Kdyby byla cena poloviční a střenky z titanu, tak bych do něj šel”

“Tak to je fakt prdel. 😀 Trochu sebereflexe Mikov!”

“No, pokud nejsou strenky z adamantia, nakadahu nebo unoptania, pak mi asi neco uniklo.. 😀 A ta krabice, velikostne jako od dvou UTONu to asi nezachrani…”

“Tak jsem se po vasich postech juknul na cenu…co k tomu rict…asi radsi nic.”

“Hezký nůž, ale nechápu…”

“No ty vole…”

“To je normalne vysmech zakaznikum toto 😀 „

“cena odpovídá tomu, že materiál střenek nebyl dosud objeven a je to mimozemská technologie”

“Gratuluju,nastvat tolik potencialnich kupcu pred Vanoci,to je dobry tah. Pocket se mi libi,ale ta cena je mimo moje chapani”

“Nenapadá mne jediný důvod, proč si tohle koupit..”

“Mikovu fandím, ale kdo koupí Mikov za 4ku a víc? Ještě k tomu takové prcky… Co to je za materiál? Nějaký intergalaktický kov ukořistěný plejáďanům?”

„Uff, teda děcka, je docela složitý být fanda Mikovu. Kolik procent z ceny spolknuli ti designéři?”

“S tímhle myšlením budete za chvíli v krachu pánové. Nebo jsem zaspal a uz je zase 1. duben?”

“Ta cena je teda dost přestřelená, vzhledem k tomu jak ten nůž vypadá a z jakého je materialu. Za takové prachy se dají koupit daleko lepší nože od firem jako je ESEE, ZT, Tops. A nožíř by za tu cenu zhotovil nádherný nůž. Tohle je prostě předražená ,,ryba,,”

„Kdo dela ve firme marketing,kvalitativni standarty,? Seriovka za takovou cenu musi byt uplne nekde jinde ! Co tak se domluvit s profiky noziri v CR ? A nebyt porad za torzo socialistickeho podniku ? Ocel 420 v roce 2015„

“Mikovu se povedlo rozvířit diskuzi. Nejde jim o to? Ignorujte Mikov.”

“myslím, že místo postování videí a úvodních fotek o ničem, by bylo dobrý začít se věnovat krizové komunikaci a komunikaci se zákazníky obecně.”

“Jak psala jedna kolegyne prede mnou – zahajite krizovou komunikaci, nebo to nechate vyhnit?”

“Mikov mám rád jako značku s historií. Proto jsem rád, za novou energii ve firmě. Když jsem poprvé tento nůž viděl, tak mě hned zaujal – dizajnem, kompaktnosti a celým lookem. Kampaň jste taky pěkně rozjeli a opravdu to vypadalo slibně, dokonce jsem uvažoval o koupi k vánocům. Vše ok až do doby kdy jsem viděl cenu. Tohle Ne. Možná by se bylo dobré trochu jinak podívat na vaši cenovou politiku (evidentně nějakou máte, ale lidi v týmu asi nejsou ve formě)… Protože tímto jste přišli o většinu zákazníků. I malé dítě si spočítá, že když slevi na ceně a výrobek prodá ve větším počtu kusů tak z toho vyjde mnohem lépe… Ale možná ten cíl má firma jinde…”

“Vy to v Mikovu vážně nemáte v hlavách úplně v pořádku,že? opravdu si myslíte,že si od vás někdo se zdravým rozumem koupí za ty prachy tohle? když by za ně mohl mít třeba Zero Tolerance nebo Mcustu. (kráceno redakcí vybaven.cz) Ale na druhou stranu… Jestli cílíte na skupinu zákazníků,kteří jsou úplně blbí,tak máte o výdělek postaráno. Je známo,že populace se z většiny skládádá z blbců.”

„Jsem dlouholetý fanda Mikovu, jednu dobu má sbírka činila okolo 50-ti ks nožů současné i minulé produkce. Chtěl jsem si tento nůž nechat nadělit k vánocům ALE TATO CENA JE NAPROSTO MIMO REALITU ! Opravdu to je pro mne obrovská ostuda co Mikov předvedl. Nejsem žádná socka, chodím do práce už mnogo let, mám rodinu a opravujeme starý dům takže zrovna milionáři také nejsme ale tohle si dovolit opravdu nemůžu A ANI NECHCI 🙁 „

“co to má co s Mikovem společnýho?”

“Ten nůž není hezkej, o dizajnu se tu mluvit nedá tohle namaluje i šestiletej kluk, jediné co je na noži “in” je DLC povlak kterej je na celonerezovém noži úplně k ničemu. Když se podívám na ceny ostatních zavíráků od Mikovu tak tohle vyrobit nemohlo stát víc než 500,-Kč”

“1. Zajímalo by mě, kdo si koupí nůž za 4120 kč s čepelí o velikosti 3,8 cm… pokus o vtip? Apríl je prvního dubna.

2. Myslel jsem si, že ty nože budou maximálně cenou tam kde List a né 3krát vejš a opravdu jsem si chtěl pořídit všechny tři, ale dávat za ně dohromady nějakých 13 – 14 tisíc korun vážně nebudu. Možná by si mikov mohl vzít priklad z Mory – skvělý nůž za pár stovek a ne prcek za čtyři litry. S Listem jste začali skvěle, určitě si ho pořídím, super EDC, ale tohle? Sami vidíte ten ohlas. Pockety vypadají skvěle a asi i jsou, ale cenou jsou trochu jinde.”

 

Ano, jsou i zastánci, jenže těch je opravdu poskrovnu:

 

“Nože jsou opravdu super.. 😉 OlgojChorchoj prostě super a taky odpovídá cena.Mam rad věci z jejich studia,minimalismus,jednoduchost,”jsem prostě nůž a ne multitool na opravu atomovky” Docela dává i smysl paper box ve kterým to dostanete.Mozna by dávalo i smysl dělat něco takového i na klasické rybky,přece jenom je to taky téměř kultovní záležitost..Za mne nůž je bezva cena už je trochu horší..”

“Myslím si, že tady tu cenu zabila spolupráce s drahým designovým studiem. A jsem čím dál více přesvědčený, že nikdo z těch, kdo tu diskutuje nebyl zamýšlenou koncovkou pro tenhle nůž. Protože z nás nikdo neocení, že na tom dělal orgoj chrchel nebo kýho čerta. Ale krava’táci a snobové z toho budou učurávat. A ti love neřeší.”

 

Co na to Mikov?

“Jsme rádi, že nůž pocket budí emoce a zájem, mrzí nás ale také částečně nepochopení. Od počátku jsme ho brali jako designový nůž, který si nekoupí úplně každý. Pro širokou spotřebu vyrábíme (a také připravujeme do budoucna) jiné nože. Možná jsme měli právě prvek jisté výjimečnosti ještě více zdůraznit a předejít tak u někoho možná zklamání nebo roztrpčení. Kolekce nožů pocket se každopádně stane důležitou součástí naší nabídky.”

 

A co si o řadě Mikov Pocket myslíte vy? Pište do komentářů.