Nedivte se tomu, že se zde na webu objevuje recenze na film. Celý náš tým se už rok těšil, až John Wick dorazí do kin a když jsem včera odcházel z předpremiéry, bylo mi jasné, že sepsat to prostě musím.

Možná jste zatím neviděli ani jedničku. Možná ano, a vůbec se vám nelíbila. Celkem jednoduchá a v lecčem dokonce primitivní (buďme upřímní) jednička přinesla v roce 2014 něco nečekaného – neskutečně stylový svět Continentalu, nájemných vrahů řídících se vlastním kodexem pravidel a samozřejmě také hromadu skvělé akce a headshotů. Byla to klasická chlapská střílečka, pořádný lék na všechny ty transformery, supermany a Bondy, kteří tehdy vládli v kinech.

Když se oznámila dvojka, tak jsem si říkal – no ok, až bude, rád stáhnu se podívám. A zase ten film pustil z hlavy. Jenže pak borci z Taran Tactical zveřejnili video, ve kterém Keanu Reeves na tu dvojku trénuje, a trénuje sakra pořádně. A to byl asi definitivní zlom, kdy jsme si všichni sedli na zadek a řekli si – Wow! To chceme!

Pak přišlo další video – taktický trénink, kde Keanu Reeves zase dře jak kůň:

Když jsem později viděl trailer, bylo mi jasné, že si pořádně mákli i tvůrci. Zapracovali na slabinách, znásobili přednosti. A vytvořili přesně to, po čem občas touží každý chlap.

Pokud nedůvěřujete trailerům, pusťte si tento promo tréninkový klip. Přesně takto vypadá celý film!

A musím říct, že spousta toho zůstala mimo trailer a byla pro mě velmi příjemným překvapením. Děj graduje od samého začátku a rozhodně jsem se ani chvíli nenudil. Spíše naopak, potřeboval bych občas minutku na vydechnutí a vstřebání dojmů a stylových detailů. Těch je tam totiž neskutečné množství. Celý film je doslova nasáklý stylem! Perfektní obleky, perfektní lokace a světla. Perfektně promyšlený a do nejmenších stylových detailů prokreslený tajný svět zabijáků. Perfektní herci. Perfektní všechno. Sakra, během filmu jsem měl neustálou touhu vzít si oblek a zajít do Continentalu na skleničku! 😀

Jediné, co mi u tohoto filmu chybí, je pořádný soundtrack. Resp. takto – soundtrack je vytvořen přesně do filmu, sedí tam a tvoří úžasnou atmosféru. Ale asi ho nebudete poslouchat v autě. A není tam žádná opravdu PECKA, jako byla Kaleida a její Think v prvním díle.

Jsem stále přeplněn dojmy a hrozně rád bych vám teď vyjmenoval všechny ty super momenty, ale schválně k ději neřeknu vůbec nic. Nebudu vám kazit radost. Samozřejmě je to jen film a samozřejmě se najde někdo, kdo se v něm bude rýpat a nějak ho kritizovat. Ale pokud nejste zapšklý hnidopich zvládáte sledovat Toma a Jerryho, Transformers a Jamese Bonda bez toho, abyste řvali “Toto přece není možné!”, tak opravdu běžte co nejdříve do kina. Dokonalá akce, dokonalé honičky v nadupaných autech, přes 100 headshotů a špetka suchého humoru, to je přesně to, co občas každý potřebujeme! Nechat manželku doma, koupit si pivo a popcorn, vypnout telefony a mozek a užít si dvě hodiny neskutečné jízdy.

Já na to rozhodně půjdu ještě jednou, čistě pro vychutnání všech drobností, které jsem nestíhal vstřebávat poprvé. A opravdu nevím, co vše budou muset vymyslet ve trojce, aby se alespoň přiblížili k již nastavené laťce.

P. S. Jo a v žádném případě se na to nedívejte s dabingem! Přišli byste o další úžasnou složku filmu – o přízvuky! Ty totiž značně dokreslují celou atmosféru a nevěřím, že to vůbec lze nějak rozumně nadabovat.